17 Nisan 2011 Pazar

Daimi Zikir / Zikrullahın Meyveleri

Ey Aziz!..
Bu vasiyet, ALLAH'I zikretmek ve zikrullâh'ın meyveleri hakkındadır.
Her vakit, mümkün olduğu müddetçe Zikrullâh'a devam edin!.
ister gizlice, ister aşikâr, ister cemaatla, ister yalnız., her hâlde Allah'ı zikredin!.
Zira, Allah Celle Celalühü :
"Siz beni zikrederseniz ben de sizi zikrederim." (Bakara sûresi. Âyet 152)
buyuruyor. Bu da; Allah, kendi zikrini, kulun zikrine cevap kıldığına delâlet eder.
Şimdi sana şöyle bir sual sorarım,..
- Hangi sıkıntı kula günâhlardan zararlı olabilir?..
Allah Rasulü Aleyhisselam'ın sıkıntılı zamanlarında,
«Elhamdu lillah îalâ külli hâlin.»
«Her durumda ALLAH'a hamd olsun.
ve., ferahlık zamanlarında ise;
« Elhamdu lillahîl muni'mil mufzili »
«Ni'metleri ihsan eden ALLAH'a hamd olsun. »
diyerek dua ettiği rivayet edilmektedir:
Ey Aziz!..
Daima kalbini Allah'ın zikriyle şuurlandırırsan, kalbin zikrin nuruyla nûr'lanır..
İşte o nûr, sana keşfin verilmesine vesile olur.
Bil ki!..
Ancak nûr ile de eşyanın hakikatini keşfetmek gerçekleşebilir.
Bir kimsede, inayeti ilahî ile keşf hasıl olursa, ona, o vesile ile haya duygusu da
gelir...
Buna delil ise, komşun ve saygıya layık gördüğün kimselerden haya etmendir.
Ve yine bilesin ki...
Bizim kelâmımız, ancak mümin olanlaradır.
Vasiyetlerimiz de ALLAH'a ve "O'nun Rasulleri vasıtasıyla bize gönderdiklerine
inanan müslümanlaradır.
ALLAH Celle Celalühü, Hadis-i Kudside şöyle buyurmaktadır:
«Kulum beni zikr ettiğinde Ben kulumla beraberim...
Şayet kulum beni nefsinde zikrederse Ben de onu nefsimde zikr ederim...
Şayet BENi cemaatla zikrederse Bende onu daha hayırlı bir cemaatta
zikrederim... »
(Ebu Hureyre; Buhari, Müslim.)
Ayrıca kendisini zikredenleri Kur'ân'da da anmıştır şöyle ki:
«ALLAH'I çok zikr eden erkekler ve kadınlar... »
(Ahzab sûresi, Âyet 35)
Dolayısıyla biz de şöyle vasiyet ederiz:
— Zikirlerin en yücesi; Allah'ı her hâl de
(yatarken, gezerken, otururken, bir başka işle uğraşırken gibi..) dâim zikretmektir.
Muhyiddin ibn Arabi (K.S)

Hiç yorum yok: